tisdag 1 mars 2016

Big in Japan?

Tydligen finns det ganska många som lyckas slå igenom i Japan innan de blir riktigt stora i hemlandet. Så för att verifiera om jag är en "succé over there" tittade jag i Google Analytics som jag använder för att få statistik. Till min stora besvikelse ;) så har jag bara haft 106 sessioner från Japan sedan jag började mäta i september förra året.





Desto roligare var det att se den här kartan över vart ni läsare befinner er. Ganska bra täckning över Sverige även om det är lite tunt upp mot Norrland. Lite över 17.000 läsare har varit inne på bloggen sedan start.

Jag kan alltså se viss information om er läsare genom de verktyg som Google tillhandahåller - men ni behöver inte vara oroliga. Jag kan inte se detaljer som IP-adress, vart ni jobbar eller andra känsliga saker. Statistiken presenteras typiskt på den här nivån som ni ser här på bilden.

Under samma tema ska jag också passa på att informera om Googles reklam (Adsense) som ni kan se här på bloggen. Läs gärna vidare om hur det fungerar och vilken information Google samlar in.




Inga kommentarer :

Skicka en kommentar