fredag 2 november 2018

1 300 000 kr i utdelningar

Dags att checka av nästa 100 000 kronors sprint för utdelningarna. Idag knäcktes nämligen 1,3 miljoner i utdelningar sedan starten.

Tänk vad lite sparande och långsiktigt tänkande kan göra.
Uppdaterat sidan om utdelningarna, där ni kan se att de ackumulerade utdelningarna nu summeras till exakt 1 303 390 kr och att årets utdelning är uppe i 306 794 kr.

Har bra koll på de kommande utdelningarna genom utdelningskalendern vilken automagiskt räknar fram utdelningarna i svenska kronor baserat på minutfärska växelkurser från Google.

Lägger vi ihop årets mottagna utdelningar med informationen från utdelningskalendern ser årets utdelningar ut att stanna på 341 067 kr.

Blir spännande att se hur nära denna prognos kommer det faktiska utfallet.

Hade jag inte varit dubbelsjuk med både förkylning och nackspärr håller jag det för troligt att jag just nu skulle varit lika skön som den här killen.





Innehaven >> Seglarportföljen
Ny på bloggen >> Starta här
Utvalda inlägg >> Bag-of-Trix

13 kommentarer :

  1. bra jobbat! det är en inspirerande läsning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Vibius, kul att du blir inspirerad av bloggen

      Radera
  2. Väldigt inspirerande läsning! En fråga, hur tänkte du gällande CO, du verkar ha köpt på dej en rejäl stek inför utdelningen detta året? Ska du sälja sen eller behålla? 18000 kr i utdelning är inte fy skam ju!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Köpt på mig över tid. Om du undrar när jag säljer Clas Ohlson kan jag rekommendera att signa up sig på mejllista där jag lägger ut alla transaktioner i seglarportföljen.

      http://utdelningsseglaren.blogspot.com/p/transaktioner.html

      Radera
  3. FANTASTISKT! Stort grattis :)
    Räknade faktiskt ihop att jag kan gå på bio 138 gånger bara för de utdelningar jag inkasserat under 2018. Det är rätt häftigt.
    https://www.kronantillmiljonen.se/manadsrapporter/manadsrapport-oktober-2018/

    SvaraRadera
  4. Mrs Doubtfire2018-11-02 22:43

    Grattis:)

    Hur mycket har du? Måste vara 6-7 miljoner något?

    SvaraRadera
  5. Ja du hade trallat och små dansat hela vägen till banken om du varit frisk.
    Inspirerande läsning.

    SvaraRadera
  6. Upphör aldrig att imponeras av dina siffror - kudos!

    SvaraRadera
  7. Tack för era trevliga kommenterar, helt klart överhängande risk att det kommer fler inlägg om utdelningarna framöver :)

    SvaraRadera
  8. Coolt! Hur mycket drar bloggen in en "snittmånad"? Hälsar Lars D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inget jag går ut med här på bloggen men aktiearbitrage tillsammans med bloggintäkterna täcker iaf en eller par månadsutgifter tillsammans under ett helt år.

      Radera