lördag 20 maj 2017

900 000 kr i utdelningar

B - O - O - O - M !!

Där krossade portföljen 900.000 kronor i mottagna utdelningar sedan starten.





Nu för tiden forsar utdelningarna in i en högre takt än vad jag lyckas bränna i min personliga ekonomi - vilket är en ganska så skön trygghet när jag tagit steget att starta en egen liten konsultlåda och inte har någon anställning att falla tillbaka på.

Det har ju blivit lite av en grej det här med att följa utdelningarna hela vägen tills det att miljongränsen sprängs. Så här ser mina 100.000 kronors sprintar ut från då jag startade fram till den förväntade miljonen nu vid årsskiftet.


Första kronanapr 2007
100 000 krfebruari 2013
200 000 krapril 2014
300 000 krdecember 2014
400 000 krapril 2015
500 000 krnovember 2015
600 000 krapril 2016
700 000 krseptember 2016
800 000 krapril 2017
900 000 krmaj 2017
1 000 000 krdec/jan 2017/18p


Just nu ser det tyvärr ut som att det finns en risk att jag behöver vänta tills efter årsskiftet för att nå miljonen. Men det kan förstås ändras beroende på hur valutakurserna rör sig och om jag köper några fler aktier som delar ut under resterande delen av året.

Är man lika tokig som jag i utdelningar och även gillar detaljer finns alltsamman dokumenterat under Seglarportföljen uppe till höger här på bloggen. Det går även bra att klicka här för att komma dit.

Vill man se vilka innehav som genererar detta förnämliga kassaflöde finns även portföljen dokumenterad uppe till höger. Alternativt klickar du här.

Är man lite mer sansad av sig och inte bara bryr sig om utdelningarna utan även är intresserad av hur portföljen utvecklas totalt sett finns även en uppföljning av detta på samma ställe. Alternativt klickar du här.

Är du ny läsare på på bloggen rekommenderar jag dig att läsa mina Bag-of-Trix. Meningen med dessa är att du ska få inspiration och konkreta tips hur du själv kan göra en motsvarande resa.


PS Lite kul är det att 1 miljon kr i samlade utdelningar verkar sammanfalla tidsmässigt hyffsat nära då utdelningarna översteg min kostnader :P





Ny på bloggen >> Starta här
Utvalda inlägg >> Bag-of-Trix
Innehaven >> Seglarportföljen

8 kommentarer :

  1. Grattis!!!
    Själv kommer jag passera 500.000 kr strecket förhoppningsvis till nyår efter 10 års sparande :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grymt! Halvmiljongränsen hade för mig stor betydelse rent pyskologiskt

      Radera
  2. Det är minst sagt imponerande! 👌🏻 /Aktieflickvännen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tog ju 10 år att lägga grunden men nu går det som en dans :)

      Radera
  3. Jag är mycket glad för din skull och önskar dig all fortsatt lycka!
    Hoppas det firades med något speciellt!

    /Sofokles

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ska du ha, blev inget firande för detta men lovar att fira när jag bräcker miljonen.

      Radera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Passerade 100 000 förra månaden efter 1 år och är ny mycket inspirerad att ta det vidare!

    SvaraRadera