onsdag 3 februari 2016

Uppdaterat blogglistan

River av några uppdateringar:

1. Uppdaterad blogglista
2. Testar reklam
3. Utvärderar bloggdesignen
4. Intervju med Frivid42 på G


1. Har kompletterat blogglistan (som ni hittar nere till höger) med en hel räcka nya bloggar. Vet att vissa läsare använder bloggen som startsida - så nu hoppas jag att den funkar ännu bättre som det. Som input till uppdateringen använde jag Lillaekonomens eminenta sammanställning över bloggare och deras portföljer. Om du inte varit på hans blogg så ta gärna en kik. Det är verkligen ett omfattande arbete som ligger bakom för att sammanställa.

2. Testar reklam på bloggen. Ledsen att jag plågar er läsare med detta men då jag lägger ner ganska mycket arbete på bloggen så tycker jag det är rimligt att det ger tillbaka även i kronor och ören.

3. Funderar kring designen på bloggen och om den ska ändras. Det jag själv har klurat på är om läsbarheten är den bästa med den blåa bakgrunden. Vad tycker ni bloggläsare - har ni någon feedback på läsbarhet, design eller liknande ni vill ge?

4. Knåpar på med en intervju med bloggaren Frivid42 med anledning om att han checkat ut från arbetslivet. Kommer publiceras här på bloggen men exakt datum är ännu inte bestämt. Har du inte besökt hans utmärkta blogg är det dags att göra det nu!


Annars känner jag mig relativt trött och uttråkad - så tur att man har en resa till Kanarieöarna inbokad på fredag :P

15 kommentarer :

  1. Mina kommentarer:
    1. Kanon för oss som också använder din blogg till startsida för att hitta ut till andra bloggares inlägg.
    2. Inte en dag för sent, jag har redan klickat och kommer att fortsätta framöver.
    3. Tycker din design är i top av alla ekonomibloggare. Bra design, bra läsbarhet och bra struktur.
    4. Härligt, det ser vi fram emot.

    Summerat: Kanon :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej K och tack för feedback och pepp. Dina och andras kommentarer är bästa belöningen med bloggen!

      Radera
  2. Härligt, en kanonblogg som blir ännu bättre!

    Får mkt inspiration till att bygga och strukturera min pengamaskin från bla dig & Fri vid 42!

    Har pumpat in en hel del i maskinen & strukturerat om lite för att öka snittutdelningsprocenten & även jämna ut fördelningen av utdelningarna bättre över året.

    Med den ökade spartakten & högre avkastningen är jag FRI om mindre än 2år ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar!

      Låter utmärkt eftersom ett av bloggen hemliga mål är just att inspirera andra :)

      Att du kan bli helt ekonomiskt fri inom 2 år är ju helt grymt, grattis!

      Radera
  3. Hej
    Tack för möjligheten att vara med i blogglistan, det känns trevligt att få vara "en i gänget".

    Reklam är väl vad det är. Jag ser också möjligheten till en krona eller två som en extra bonus, och när vi rör oss i ekonomiområdet så är det väl naturligt så länge det inte stör med annonser som poppar upp eller flyttar sig framför texten eller så.

    Jag tycker läsbarheten är det viktigaste på en blogg, det är ju trots allt inläggen och texten som är det primära och här kommer kanske design och typsnitt in i bilden så att det är läsbart oavsett om det är små eller stora skärmar. Som det är nu är din blogg mycket läsbar, både på dator och i mobilen. Sen är det kanske viktigast att man är nöjd själv :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din kommentar Hausse.

      Ja vi som sparar och investerar är fortfarande i minoritet så vi får hålla ihop och peppa varandra!

      Har ingen surfplatta så utmärkt att få det bekräftat att det funkar ok även där.

      Precis så jag tänkte, att försöka separera reklam och innehåll så det går att ta del av innehållet utan att störas för mycket av reklamen.

      Radera
  4. Jag måste väl säga tack för en bra blogg även om det då börjar likna "klubben för inbördes beundran" :-) Reklam är helt OK för mig däremot kommer jag nog aldrig klicka på nått...har för stora sparsamhetsmuskler för det...

    SvaraRadera
    Svar
    1. hehe jo lite så :)

      Vill påpeka det uppenbara att bloggen är till för precis alla läsare och jag vill att alla ska känna sig välkomna att kommentera mina eller andra läsares inlägg!

      Vet själv som läsare att det kan vara ett litet motstånd att gå från passiv läsare till att börja kommentera. Samtidigt är jag tacksam för alla läsare - oavsett man om kommenterar eller inte :)

      Radera
  5. Hej Utdelningsseglaren!

    För det första tack för en bra blogg!

    Min kommentarer till ändringarna.
    1. Tråkigt att man inte kvalificerade sig ;)
    2. Tycker jag du gör helt rätt i! Precis som tidigare kommentarer redan nämnt tycker inte jag det stör om den inte blinkar, är mitt i texten eller rutor som hoppar omkring.
    3. Tycker läsbarheten är helt okej, gillar även färgtemat.
    4. Riktigt kul med en intervju med frivid42. En blogg som man läst från början, skall bli kul att läsa!

    Må väl och Lycka till med alla uppdateringar!

    /Utdelningsstugan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej gode stuggranne :)

      Har nu lagt till dig på blogglistan.

      Vad det gäller reklamen är det i princip google tillsammans med din egen surfhistorik som bestämmer vilken reklam man får se, om jag förstås det hela rätt.

      Ljusade upp bakgrunden för att öka läsbarheten en liten smula.

      Allt gott!

      Radera
  6. Skall bli mycket intressant att se intervjun, gillar Frivid42s blogg skarpt. Får man vara med i länklistan också? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Bombaren!

      Kul att du ser fram emot intervjun. Hoppas den blir lika bra som du ser framför dig.

      Har lagt till dig på blogglistan som börjar svälla riktigt ordentligt nu.

      Radera
    2. Tack så hemskt mycket :D

      Radera
  7. Reklam är inget att be om ursäkt för.
    Utan information om alternativa varor/ tjänster föreligger risk att individer fattar "fel" beslut. En värld utan reklam (information) stagnerar.
    Pär

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Pär och tack för kommentaren!

      När reklamen är som bäst funkar den just så.

      Är väl inte direkt så att jag skäms för reklamen utan det handlar mer om att jag själv ibland tycker att vissa bloggar skulle vara bättre utan reklam. Men fram tills att jag är totalt och fullt ekonomiskt fri så får vi nog leva med konsumentupplysning även här.

      Radera