onsdag 23 september 2015

Fail

Amorteringen går tyvärr inte enligt plan!

Ni kanske kommer ihåg att jag vill amortera mina lån till en lägre nivå. Dels eftersom jag vill sänka den allmänna risken men även som en förberedelse inför att någon gång kunna sluta jobba.

Har riktigt svårt att hålla i plånkan när aktier jag är sugen på sjunker i pris.



Under augusti och september har jag därför trillat dit på följande köp:
  • 44 st Procter & Gamble (ticker PG) till kurs 68,74 USD
  • 89 st Whole Food Markets (ticker WFM) till kurs 33 USD

Ytterligare misslyckande under veckan:
  • köpefrukost för 65 kr
  • köpelunch för 70 kr

Har dock lyckats hålla i cyklingen varenda dag vilket jag är mycket stolt över!

4 kommentarer :

  1. Känner igen mig, det har blivit lite mer köp än det var tänkt augusti-sep. Har också sneglat på P&G vid dessa nivåer. Har du lust att dela med dig av hur dina tankar gick gällande köp av P&G vid $68.74? Ägde du P&G innan?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det här var alltså en ökning med strax under 40% räknat i antal aktier. En ökning med ytterligare 50% eller ca 50 aktier, sedan när jag nog nöjd.

      Radera
  2. Förstår hur du känner! Har också riktigt svårt att hålla mig från köp när det blir rea på börsen :)

    Snyggt där med cyklingen! Bra för både plånboken och hälsan!

    /Investerarens

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, och aptiten har ökat enormt mycket sedan dessa dagliga cykelturer om 2x30 min startat.

      Radera