måndag 21 september 2015

Bloggen firar 2 månader

Idag firar vi att bloggen fyller två månader!

Dagen till ära cyklade jag till jobbet, körde matlåda samt använde jobbets kaffeautomat.

Månadskort - Besparing 790 kr
Matlåda - Besparing ca 90 kr
Kaffe på jobbet - Besparing 15 kr



Har cyklat nästa hela denna månad så det är inte en besparing just för idag. Men om jag håller i cyklingen hela månaden ut så kan jag förstås tillgodoräkna mig det. Matlådan är jag sugen att fortsätta med. Men om jag ska vara realistisk så kommer det bli en och annan utelunch även i fortsättningen.

Ingen kan väl missat den nya budgeten!?

Eftersom att Utdelningsseglaren föredrar att INTE vara offer för omständigheterna så passar de ovanstående besparingarna finemang att operationalisera för att parera eventuella skattehöjningar.

Bästa födelsedagshälsningar
Utdelningsseglaren

8 kommentarer :

  1. Bra jobbat, fortsätt i samma anda!! ��

    SvaraRadera
  2. Skulle vara en smile i slutet!

    SvaraRadera
  3. haha oppurtunisten havar talat :)

    SvaraRadera
  4. Gillar det där att inte förvandla sig till ett offer. Betyder ju vansinnigt mycket mer än man kan förledas att tro!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inställningen är en liten fråga med stor betydelse - som någon lär ha sagt.

      Och nu ska jag cykla hem och fixa matlåda inför imorgon.

      Radera
  5. Hej!
    Såg att du hade prospect capital corp i din portfölj! Såg att direktavkastningen är bra nu å blev lite sugen själv. Vad jag fattar det har de sänk utdelningen nu 2015, vet du varför?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, osäker på vad det beror på.

      Köp nu inget bara för att det finns i min portfölj :P

      PSEC kanske är mitt mest riskfyllda innehav. Om jag vore 100% sann mot mina investeringskriterier så skulle jag förmodligen sälja den eftersom jag inte fullt ut förstår deras verksamhet.

      Den utgör bara ett par % av min portfölj så det är inte en speciell stor risk för mig.

      Radera