lördag 9 december 2017

Intervju i Dagens Industri

Märks att intresset för aktieinvesteringar och utdelningar är på top - den lite svagare börsutveckling på sistone till trots.

För några dagar sedan blev jag intervjuad i Dagens Industri angående Seglarportföljen och den snart stundande pensionering.




Den här typen av artiklar brukar vara låsta men som service till er trogna läsare har jag sparat ned den som PDF så att ni har möjlighet att läsa den om ni vill.



Artikeln kan ni läsa här >> länk (välj "download" i rutan som kommer upp)

Vill du prova Dagens Industri digital under en månad finns ett erbjudande i högerspalten - titta under rubriken Övrigt.

Alla nya läsare rekommenderar jag att spana in följande tre sidor
1. Ny på bloggen >> Starta här
2. Utvalda inlägg >> Bag-of-Trix
3. Innehaven >> Seglarportföljen 

12 kommentarer :

  1. Spännande och läsvärd artikel. Inspirerande! Om några år hoppas jag kunna göra något liknande...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Med din bombmatta har du bra förutsättningar!

      Radera
  2. Grattis Seglaren!

    En förebild för många av oss...

    SvaraRadera
  3. Grattis, och kul att du är på väg att nå ditt mål! Det känns som att det är en växande trend att många vill bli ekonomiskt fria tidigare än vid 65 års ålder.

    Jag planerar att börja livet som fri under 2019 och det är grymt inspirerande att läsa om er som redan är framme vid målet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja frågan är om det är flera eller om det nu är mer ok att prata om det när det rapporterats om det ganska mycket i massmedia.

      Grattis till dig också som har så kort tid kvar. Har du någon plan vad du ska göra 2019?

      Radera
  4. Ja man ska kanske låna 50,000,000.00 USD (enligt offert ovan) och sätta ordentlig sprätt på portföljen.

    Återigen grattis till dig Utdelningseglaren att du nu joinar oss sanna livsnjutare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Får försöka skärpa mig med att ta bort dessa snabbare. Att de läggs ut är ju ett tecken på att några faktiskt hör av sig...

      Tack, visste inte att du tagit steget. Vad har du för tips till en nybliven pensionär?


      Blir spännande och se livet som "Passionate Enjoyer of Life"

      Radera
  5. Intressant att du väljer pension mitt efter en lång tids uppgång. Jag hoppas det går bra för dig dock. Mvh https://investera-pengar.blogspot.com/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Går alltid att hitta mycket goda argument för att fortsätta jobba - det svåra är att ta steget.

      Ekonomin är jag inte så oroad för - det värsta som kan hända är att jag får börja jobba igen.

      Radera
  6. Tjena Seglaren,
    Tack för länken till artikeln i PDF-form. Go artikel, jag gillar den.

    Mvh petrusko

    SvaraRadera
  7. Tack alla för era gratulationer

    SvaraRadera