måndag 5 juli 2021

4 miljoner sidvisningar

Idag känner jag mig ödmjuk inför det faktum att ni har läst bloggen 4 miljoner gånger.

Minns mycket väl sommaren 2015 när jag skrev det första inlägget. Då hade jag inte i min vildaste fantasi kunnat föreställa mig något ens i närheten av detta.


Jag var vid den tidpunkten storkonsument av andras bloggar och hade rätt rejäla tvivel kring om det skulle vara intressant att läsa inlägg skrivna en person som mig som tidigare haft riktigt kass ekonomi och som därtill alltid kämpat med läs och skrivsvårigheter.

Om det finns något att lära av dessa märkliga förutsättningar för en ekonomibloggare är det att du inte ska lägga så stor vikt vid var du står eller din historia. Det viktiga är vad vill åstadkomma och sedan att du är beredd att göra det jobb som krävs. Därtill är en hälsosam mängd hybris troligtvis nödvändig eftersom du på allvar behöver tro att någon faktiskt är intresserad av det du skriver.

Lite bloggstatistiken sedan starten sommaren 2015:
  • 362 inlägg
  • 4 316 kommentarer
  • 4 miljoner sidvisningar
  • Nästan en halv miljon läsare, 463 953 för att vara exakt
  • 3,5 miljoner minuters total läsning


Om statistiken från google är korrekt betyder det att några procent av hela Sveriges befolkning har varit inne på bloggen.

Har sedan tidigare en överenskommelse med er läsare att så länge ni fortsätter att läsa bloggen så ska jag försöka fortsätta skriva. Utlovar ingen speciell frekvens på inläggen utan jag skriver endast då andan faller på. Jag har ju trots allt slutat jobba :P


Och så lite housekeeping...
Då leverantören Blogger nu slutat med sin e-posttjänst för mejlutskick har jag migrerat över mejllistan till Substack.

Får du redan idag mejlutskick när det finns inlägg att läsa ska du inte behöva göra något speciellt. Den enda skillnaden från och med idag är att notifieringsmejlen kommer att komma från Substack istället för Blogger/feedburner som tidigare. I undatagsfall kan du behöva kolla om utskicken från Substack fastnat i ditt spamfilter, men tror det kommer fungera smärtfritt för de allra flesta.

Mejllistan har fortsatt att växa och har nu 1 031 1 223 aktiva prenumeranter. Vill du också få notifiering när det finns nytt inlägg att läsa är det bara att du skriver upp dig på mejlistan nedan.





Ny på bloggen >> Starta här
Utvalda inlägg >> Bag-of-Trix


6 kommentarer :

  1. Galet bra seglarn och stort grattis! Sjuk milstolpe tycker jag.

    SvaraRadera
  2. Fyra miljoner bara? Inte mer. Haha! ;)

    Skämt åsido: Snyggt jobbat kompis!

    Aktiepappa - en blogg om ekonomi och aktier

    SvaraRadera
  3. Inte illa, grattis (och inspirerande)!

    Tycker du fortfarande det är lika roligt och givande att blogga nu som förr?

    Valoroso värdeinvesteringsblogg

    SvaraRadera