torsdag 29 mars 2018

Utdelningsgalej (2/2)

Och här kommer som utlovat de två allra finaste "vinerna" i samlingen. Om du vill se gårdagens genomgång av utdelningsgraferna klickar du här.













Utdelnings-EKG


Den här är jag riktigt stolt över eftersom jag inte sett någon annan använda den än jag själv. Bra med en försäkring om att hjärtat i min ekonomi slår med jämna slag.

Det tryckte till ordentligt igår när Handelsbankens utdelning på över 20.000 kr kom in på kontot. Det är strecket längst till höger på diagrammet ovan. Underbart med dessa livgivande impulser!


Ackumulerad utdelning


Min favoritgraf alla kategorier - den är verkligen sublim! Ger en snabb överblick och visar tydligt den fenomenala kraften av utdelningsinvestering. Även här kan man ana Handelsbankens mäktiga utdelning som gör att kurvan nästan pekar rakt upp i slutet.

Glad påsk nu alla utdelningsseglare! ⛵️

PS Mallen som jag använder för att få fram grafer hittar du under rubriken Verktyg på sidan Bag-of-Trix



Följ bloggen via mejl, Twitter, Facebook eller Google+

Innehaven >> Seglarportföljen
Ny på bloggen >> Starta här
Utvalda inlägg >> Bag-of-Trix

14 kommentarer :

  1. Det som fascinerar mig allra mest är hur snabbt utdelningarna växer till sig. Det syns tydligt att det inte är linjärt, utan ränta-på-ränta som jobbar för högtryck. Jobbigt i början men efter några år händer det grejor!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har ju sparat mellan 10 - 30 tusen kronor i månaden samt lyckats ok med investeringarna. Sitter bara med Procter & Gamble, JNJ osv och bara sparar några tusenlappar varje månad kommer det ta mycket längre tid än 10 år.

      Men visst, när man kommer upp över 3 miljoner i kapital går det ganska så snabbt

      Radera
  2. Härligt Seglarn! Det är bara att lägga om kursen en aning då och då, men annars följer skutan bara med den starka utdelningsströmmen :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har ju hoppat runt bland aktierna ganska så mycket men hoppas nu kunna lugna ner mig. Visst är det inget fel på bara 3-4 % utdelning varje år men skadar ju inte med kursuppgång också.

      Radera
  3. Fantastiskt bra inlägg och grym motivation. Fortsätt så :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej KTM

      Trevligt att höra att du finner motivation på utdelningsskutan!

      Radera
  4. Riktigt fina grafer!
    Glad Påsk! 🐣

    SvaraRadera
  5. Tar till mig grafen på "Ackumulerad utdelning".

    Skapar bums min egen (så man kan skämmas över utdelningar som inte återinvesterats.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grattis, finns inget bättre än att beskåda denna skönhet :)

      Radera
  6. Grymt jobbat Seglarn. Men framförallt tack för en otroligt inspirerande blogg! Är det ok om jag nämner dig i min blogg och länkar hit?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul med ny blogg och förändringen i ditt liv. Självfallet är du välkommen att nämna och länka!

      Om du vill får du gärna regga din blogg på min blogroll

      http://utdelningsseglaren.blogspot.se/p/blogroll.html

      Radera
    2. Kul. Absolut. Råkade dock lägga till 2 gånger, så du får rensa bort en =)

      Radera
  7. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera