onsdag 22 juli 2015

De goda nyheterna

Allt är förstås inte dåligt som första inlägget kanske ville göra sken av. Har mycket(!) att vara tacksam över. För att nämna några saker som har med bloggen och ekonomin att göra:

  • De årliga utdelningar är i princip är i nivå med de årliga utgifterna
  • Tillgångarna överstiger skulderna med ordentlig marginal
  • Eftersom jag fortfarande förvärvsarbetar kommer det in lön varje månad
  • Bor i Sverige med mycket bra skattefinansierad service och världsunika förutsättningar att resa
  • Är vid god vigör, tränar o känner mig frisk
  • Gällande materiella tingest har jag redan i princip allt viktigt jag anser mig behöva
  • Har redan efter 12 timmar från det att jag startade bloggen hela tre stycken kommentarer. Wohoo! Tack för välkomnandet och uppmuntran :D

Känner hur den svala förmiddagsbrisen vänder om till en lätt medvind!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar