onsdag 18 juli 2018

Bästa ekonomipodden just nu

Har tidigare tipsat om ekonomipodd men har nu hittat en ny favorit, nämligen The Investors Podcast.


Denna pod är på engelska och leds av de två herrarna Preston och Stig. Avsnitten handlar ofta om någon bok de läst, en intervju med någon intressant person eller några investeringsidéer de bollar med varandra.

Det jag gillar med denna podd är att den verkligen är sprängfylld med högkvalitativt innehåll och minimalt med utfyllnadsprat. Avsnitten är väl förberedda och på deras hemsida finns en guldgruva med anteckningar och länkar för respektive avsnitt. Till podden finns ett forum och lite annat som jag dock ej har kollat så mycket på.

De släpper ett avsnitt varje vecka och det första kom redan i september 2014 vilket gör att det nu finns hela 199 avsnitt att lyssna på.

Har laddat ner alla avsnitten i min telefon och lyssnar på dessa så fort jag har tid. Länkar in första avsnittet nedan. Det är sällan jag blir eld och lågor över en podd men denna får i princip full pott av mig!






Innehaven >> Seglarportföljen
Ny på bloggen >> Starta här
Utvalda inlägg >> Bag-of-Trix

9 kommentarer :

  1. Hej, håller med! Har lyssnat på ett antal under åren men inte lyssnat på länge. Som du säger, killarna har riktigt intressanta ämnen! Ska väcka liv i deras podcast igen. Själv har jag dock lite svårt att förstå den ene av dem så det gäller att lyssna noga! Hälsningar, T

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ok, en är väl amerikan och en är dansk. Det kanske är den danska brytningen hos Stig som är utmanande?

      Radera
  2. Mycket bra tips! Jag gjorde tidigare en lista med ekonomipoddar men tror bestämt jag ska ta och inkludera denna också :D

    https://www.kronantillmiljonen.se/aktiepoddar-och-ekonomipoddar/

    SvaraRadera
  3. Helt klart en av de bättre, lyssnar med glödje på varje nutt avsnitt.

    Jag gillar också 'kapitalet' de snackar inte bara aktier utan kär på ett brett men informativa teman. Inte så långa heller

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Kapitalet gillar jag verkligen!

      Tipsa om den i ett annat inlägg:
      http://utdelningsseglaren.blogspot.com/2017/12/tips-pa-6-podcasts.html

      Radera
  4. Lyssnat mycket på denna pod! Dom bästa avsnitten enligt mig. Är när dom gått igenom någon intressant bok dom läst! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du också upptäckt denna podd!

      Radera
  5. Kul med en amerikansk podcast om investeringar. Har enbart lyssnat på svenska tidigare. Eftersom jag tänkte börja utöka min portfölj med mer amerikanska innehav så skall börja lyssna på denna omgående.

    SvaraRadera